Veelgestelde Vragen

Leveren

Wat zijn de levertijden?

Bij het desbetreffende artikel wordt de verwachte levertijd gemeld. Indien de levertijd afwijkt van de vermelde verwachte levertijd, nemen wij contact met u op. Dit kan via de telefoon of mail worden gedaan. De verwachte levertijd is geen belofte, maar we doen ons uiterste best om het pakket zo snel als mogelijk bij u te krijgen.

Wordt er gratis bezorgd?

Ja, orders met een bestelbedrag boven €85 inclusief BTW worden gratis bezorgd door heel Nederland en België. Hiervan uitgezonderd zijn lengte zendingen, pallet zendingen en zendingen die door omvang en/of gewicht niet per pakket kunnen worden verstuurd. Hiervoor wordt altijd €13,50 in rekening gebracht.

Wordt er in heel Nederland geleverd?

Ja, Hartwijk levert overal in Nederland en België, ook op de Waddeneilanden. Onze pakketten worden geleverd met GLS/UPS.

Wordt er ook aan bedrijven geleverd?

Ja, bedrijven kunnen ook bij ons bestellen. De prijzen die op de website staan weergegeven zijn inclusief BTW. Hartwijk Webshop is met in btw-prijzen meer gericht op de particulier, klusser en zzp’er.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen uw pakket met GLS/UPS na dat deze zorgvuldig en stevig is ingepakt. Uw pakket zal dan ook traceerbaar zijn met een track and trace code van GLS.

Kan de bestelling worden afgehaald?

Ja, de bestelling kan ook worden afgehaald. U ontvangt dan een berichtje met de pakket gegevens en tijd wanneer u het kan komen ophalen. Het kan worden opgehaald in Leiden, Lammermarkt 3, 2312 CK.

Kan de bestelling ergens anders worden bezorgd?

Ja, dit is zeker mogelijk. Bij het opgeven van de bestelling kunt u het afleveradres anders maken dan het factuur adres. Uw pakket kan gewoon op bijvoorbeeld, uw werkadres of de klus worden afgeleverd.

Mijn bestelling is geplaatst maar helaas niks ontvangen?

Wij doen er ons uiterste best om te zorgen dat dit niet gebeurt. Natuurlijk kan er iets misgaan maar dat lossen we zo snel mogelijk weer op. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan kunt u contact opnemen met Hartwijk. U kunt een mail sturen naar of u kunt ons natuurlijk ook bellen op +31 85 4855414. Een WhatsApp bericht beantwoorden wij ook, +31 6 10000564.

Producten/Artikelen

Op welke manier kan ik de producten en artikelen op de webshop vinden?

Er kan op verschillende manieren gezocht worden op onze webshop. Door middel van de categorie balken boven aan de site kunt u verschillende categorieën vinden. Ook is een zoekmachine boven in de site. Hier kunt u op productnaam zoeken maar ook op een artikel nummer en op EAN-code.

Er is een product niet te vinden, wat nu?

Als er een product niet vindbaar is op de webshop kunt u gerust met ons contact opnemen, dan helpen we u verder. Ook voor vragen over producten of oplossingen kunt u contact met ons opnemen, dan gaan we voor u aan de slag om de producten te vinden of voor een passende oplossing.

Worden alle merken geleverd?

Wij proberen om alle merken te leveren, mocht dit toch niet zo zijn komen wij met een passend alternatief.

Kunnen er producten besteld worden die niet op voorraad zijn?

Ja, wij hebben niet alleen voorraad artikelen. We hebben ook leveringsprogramma’s met fabrikanten. Hierdoor kunnen we ook artikelen leveren die niet bij ons op voorraad zijn. Mogelijk kan dit wel wat langer duren.

Zijn er alternatieven voor producten?

Ja, indien mogelijk zijn deze al door ons aangegeven. Mocht u er toch niet helemaal uitkomen kunt u contact met ons opnemen en dan helpen wij u verder.

Worden gerelateerde producten ook aangegeven?

Ja, deze staan op de product pagina van het product waar u op heeft geklikt. Als u naar beneden scrolt op de website komen deze vanzelf tevoorschijn.

Hoe werkt de garantie?

Op de meeste producten zit standaard een jaar fabrieksgarantie, ook zijn er producten die een langere garantieperiode hebben. Dit staat dan vermeld bij het product. Mocht het product buiten de garantieperiode vallen dan kunt u een aanvraagformulier invullen, deze vindt u bij ‘garantie en reparatie’.

Klant worden

Wat voor klanten heeft Hartwijk?

Iedereen kan wat bij ons op de webshop bestellen. De klanten die wij het meeste krijgen zijn particulieren en zzp’ers, maar iedereen kan natuurlijk bij ons bestellen.

Hoe word ik een klant?

Tijdens het plaatsen van een order kunt u gelijk een account aanmaken. Omdat u een account aan heeft gemaakt worden uw gegevens bewaard en wordt het maken van een volgende bestelling makkelijker, omdat uw gegevens bij ons dan al bekend zijn. Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om en delen het niet met derde. Al de gegevens blijven bij ons. Wel kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. In de nieuwsbrief worden nieuwe artikelen laten zien maar ook kortingscodes voor de consument en leuke aanbiedingen.

Kan ik een account aanmaken?

Ja, dat kan en maakt de volgende bestelling eenvoudiger omdat de gegevens al bekend zijn.

Betalen

Welke vormen van betalen zijn er?

Wij hebben verschillende mogelijkheden om een betaling te voldoen. Naast vooruitbetalen is een betaling met iDeal de standaard mogelijkheid voor Nederland. Voor België is dat vooruitbetalen, Bancontact en Sofort banking. Uiteraard kunt u een bestelling die u wilt ophalen in de winkel ook gewoon in de winkel zelf komen betalen.

Betaal ik verzendkosten?

Voor normale pakketjes onder de €85 euro inclusief BTW, reken wij €6,50 verzend- en administratiekosten. Voor pakketten die langer zijn dan 1.2 meter wordt er altijd €13,50 in rekening gebracht. Voor grote en zware bestellingen gelden andere tarieven, bijvoorbeeld palletzendingen. Hier nemen wij uiteraard eerst contact met u op.

Indien ik een bestelling annuleer, hoe ontvang ik de terugbetaling?

Bij een annulering binnen 14 werkdagen of na een verwerking van uw retourzending ontstaat een tegoed. De leveringskosten van een verzonden pakket krijgt u helaas niet vergoed. De kosten van het retourneren zijn voor de afzender. Het artikel en verpakking dienen onbeschadigd en ongebruikt en ter beoordeling aan Hartwijk aangeboden te worden. Binnen 30 werkdagen wordt het resterende te goed voldaan. Deze wordt op hetzelfde rekeningnummer teruggestort als met deze de bestelling is voldaan.

Facturen

Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur?

Voor alle vragen kunt u een mail sturen naar . Ook kunt u contact met ons opnemen door te bellen of een Whatsapp berichtje te sturen.

Wordt een creditnota door jullie terugbetaald?

Ja, de creditnota´s betalen wij zelf uit. Dit ommegaande binnen 30 dagen.

Service

Wat moet ik doen indien een order niet compleet is?

Mocht het onverhoopt zo zijn dat uw order niet compleet is, neem dan contact op met ons via mail, telefoon of Whatsapp. Wij doen ons uiterste best om zo snel als mogelijk bij u terug te komen met een passende oplossing.

Ik heb mijn order niet ontvangen, wat nu?

Mocht het onverhoopt zo zijn dat uw order niet geleverd is, neem dan contact op met ons via de mail, telefoon of Whatsapp. Wij doen ons uiterst best om zo snel als mogelijk bij u terug te komen met een passende oplossing.

Is er een bedenktijd?

U heeft ten alle tijden een bedenktijd van 14 dagen.

Ik wil mijn artikel/artikelen retourneren, hoe?

De artikelen kunt u retourneren door middel van het invullen van een retour formulier, deze is te vinden op de website. De goederen kunnen voor eigen rekening en risico terug worden gestuurd.

Hoe kan ik me aanmelden/afmelden voor de digitale nieuwsbrief?

Het aanmelden voor de digitale nieuwsbief kan via de link op de homepagina. U hoeft alleen uw email adres in te vullen en te verzenden. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met uw gegevens om. Mocht u zich willen afmelden voor de digitale nieuwsbrief kan dat via de mail. Onder elke nieuwsbrief staat een linkje met `afmelden voor nieuwsbrief`.

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Zie de leveringsvoorwaarden.

Heb ik garantie?

Ja, wij geven altijd de volledige fabrieksgarantie en werken met een optimale service. Wij dienen voor garantie goederen ter beoordeling aan de fabrikant aan. Indien er geen duidelijke fabrieksgarantie vermeld is, geldt er een termijn van 1 jaar. Er is geen recht op garantie bij slijtage door gebruik, gebreken voorkomend uit verkeerd gebruik van het product en van buitend komend onheil zoals waterschade, schade ontstaan door vallen en blikseminslag. Daarnaast dien je de gebruiksinstructies, houdnaarheidsdatum en andere algemene voorwaarden en toepassingen in acht te nemen. Natuurlijk doen wij ons uiterste best om een passende oplossing te vinden.